Enquêtespel
Een kennismakingsspel waarbij spelers in groepjes opdrachten uitvoeren op basis van enquêtekaarten. Dit spel bevordert samenwerking en inzicht in de interesses van de groep.
Chinese spiegel
Een kennismakingsspel waarbij deelnemers in twee groepen staan en gebaren maken om te laten raden wie er achter hen staat. Het draait om observatie en non-verbale communicatie, wat zorgt voor veel interactie en plezier zonder fysiek contact.
Codekraker
Een actief spel waarin groepen met zaklampen lichtsignalen naar elkaar seinen om een geheime code te kraken. Het doel is om als eerste de gecodeerde boodschap te ontcijferen en een beloning op te halen. Dit spel vereist teamwork en communicatie, en is ideaal voor een donkere omgeving.
Actieve quiz
Een quiz waarbij teams vragen beantwoorden en bij juiste antwoorden een spijker in een blok hout mogen slaan. Het eerste team dat de spijker volledig in het hout slaat, wint. Dit spel combineert kennis met fysieke activiteit.
Beeld-quiz-vorm
Een groepsbuilding-quiz waarbij teams afbeeldingen moeten identificeren en vragen beantwoorden in een circuitvorm. Dit spel kan worden aangepast met verschillende soorten afbeeldingen en zorgt voor een leuke en leerzame ervaring.
Barricade
Een actief groepsspel voor binnen waarbij teams proberen een eindpunt te bereiken door barricades te passeren. Het spel combineert strategie en teamwork, en vereist dat spelers opdrachten voltooien om verder te komen.
Chaos
Een kennismakingsspel waarbij deelnemers in een kring zitten en meerdere voorwerpen rondgooien terwijl ze elkaars namen moeten onthouden. Dit spel wordt steeds drukker naarmate meer voorwerpen in het spel komen, wat zorgt voor veel hilariteit.
Blaasvoetbal
Een actief spel dat binnen wordt gespeeld, waarbij spelers met rietjes een tafeltennisballetje in het doel van de tegenpartij moeten blazen. Dit spel vereist teamwork en ademkracht, en zorgt voor veel plezier.
Boomvoetbal
Een actief buitenspel waarin elke speler een boom kiest en individueel voetbal speelt. Elke keer dat de boom van een speler geraakt wordt, verliest die een punt. De laatste speler met punten wint het spel.