Annuleren

Zoek hier binnen onze website

Thema
27 jul 20170 reacties
Thema: Uw Koninkrijk kome
Toen de Heere Jezus voor het eerst met Zijn discipelen sprak over het Koninkrijk der hemelen konden ze onmogelijk alles begrijpen. Ze hadden ook heel andere ideeën over dat Koninkrijk, maar Jezus nam hen geduldig bij de hand, om hen voor te bereiden op de grote taak in Zijn Koninkrijk. 
verder
Blog (leiding)
21 sep 20170 reacties
Blog: Klein
Met een enorme geeuw word ik half wakker. Ergens in mijn slaap heb ik iets gemerkt wat niet helemaal klopt. Dan ineens is de hele kamer fel verlicht. Eén flits en daarna is het weer aardedonker. Langzaam dringt het tot me door dat het buiten onweert. Die gedachte wordt al snel bevestigd door het dreunende geluid van de donder. Het is onze eerste onweersbui in deze vakantie in Italië. 
verder
people-2595743_1280
11 sep 20170 reacties
Blog: Praten over zonde
Wij praten niet graag over zonde. Toch is het belangrijk er met jongeren over te praten. Níet spreken met hen over de zonde is onbarmhartig. Want wie niet helder is over onze ellende, is ook niet helder over verlossing en dankbaarheid.
verder
Interview
27 jul 20170 reacties
De komst van Gods Koninkrijk
Wat is ‘Gods Koninkrijk’? Is dat al gekomen of komt dat nog? En wat betekent het ‘Koninkrijk der hemelen’ voor ons die leven in de wereld van nu? Hierover ging Daniël in gesprek met Nico van Steensel uit Dordrecht.  
verder
tree-1434905_1280
27 jul 20170 reacties
Blog: Wankel boompje
Het Reformatorisch Dagblad (Puntuit) publiceerde een indringend gesprek tussen twee jongeren en ds. G.W.S. Mulder over twijfel, dogmatiek, de bekeringsweg en de traditie. Veel jongeren hebben het gevoel op de rand van de afgrond te staan. Rechts van hen staat de kerk. Links bevindt zich een diep ravijn. Ze voelen hun voeten steeds verder wegglijden. Ze proberen zich aan een boompje vast te klampen: de traditie, de dogmatiek… Ik ben heel blij dat deze meiden dit uiten! Ik verwijt ze niets. Nee, kom alsjeblieft maar met je vragen! Dan kunnen we samen zoeken, praten, lezen in de Bijbel, bidden. Maar wat een aangrijpend beeld. Want waar is de Bijbel? Waar is de vriendelijke  nodiging tot de Heere Jezus? Als ze zich daar aan zouden vastklampen…!?
verder
289